O parte din uzina Dacia, înglobată în noua companie Renault 

Dacia uzina Mioveni
Foto: Dacia

Renault a anunțat că noua companie Horse, „lider în domeniul tehnologiei sistemelor de propulsie, este de acum pe deplin operațională și pregătită să reinventeze motorizările pe combustie”.

Compania a început încă de la sfârșitul anului trecut separarea de Uzina Dacia din Mioveni și va cuprinde fabrici de motoare și cutii de viteze din mai multe țări.

Noua companie Horse, parte a Renault Group, a fost înființată începând cu 1 iulie 2023, anunță compania franceză care va deține doar o parte din această nouă divizie. România nu a reușit să câștige sediul central al companiei, acesta fiind stabilit la Madrid, scrie profit.ro.

Activitatea industrială și de cercetare a Horse se desfășoară în 7 țări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia).

Potrivit Renault, „HORSE preia expertiza și activele industriale ale Renault Group în domeniul dezvoltării, producției și furnizării viitoarei generații de sisteme de propulsie termice și hibride cu emisii scăzute de carbon”.

Horse va avea 9.000 de salariați (foști angajați ai Renault Group), care lucrează în 8 uzine cu o capacitate de producție de 3,2 milioane de unități anual. Ea dispune totodată de 3 centre R&D, cu o prezență în 7 țări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia).

Din momentul lansării, Horse va fi un furnizor global de sisteme de propulsie, dezvoltând tehnologii cu emisii scăzute de carbon. Noua companie va fi furnizor pentru Renault, Dacia, dar și Nissan și Mitsubishi Motors Company.

În viitor, HORSE va putea oferi tehnologii de sisteme de propulsie și altor companii auto. Compania va oferi o gamă completă de tehnologii de cel mai înalt nivel în domeniul motoarelor, cutiilor de viteze, sistemelor hibride (xHEV) și al bateriilor. Sistemele de propulsie HORSE vor putea integra toate tipurile existente sau alternative de combustibili sau surse de energie (e-fuel, hidrogen GPL,CNG, etanol etc.).

„În 2040, vehiculele pe combustie și hibride vor continua să reprezinte peste 50% din vânzările globale. HORSE va fi un deschizător de drum pe această piață cu tehnologia și cu soluțiile sale de propulsie cu emisii scăzute de carbon. Pentru noi este o experiență unică și o mare sursă de mândrie colectivă să contribuim la crearea unei companii de o asemenea anvergură. Salariații HORSE din întreaga lume sunt pregătiți să facă din această companie o adevărată referință la nivel internațional în domeniul tehnologiei sistemelor de propulsie termice și hibride”, a declarat noul șef al Horse, Patrice Haettel.

Compania Horse va fi formată prin combinarea afacerilor Renault și Geely, în timp ce Aramco nu primește încă acțiuni, deoarece „evaluează o investiție strategică în această companie”.

„Aramco, care a semnat o scrisoare de intenție cu Renault Group și Geely pe 2 martie 2023, evaluează o investiție strategică în această nouă companie specializată în tehnologii de propulsie. Investiția Aramco ar urma să susțină creșterea companiei și să contribuie la activitățile cheie de cercetare și dezvoltare privind soluțiile de combustibili sintetici și tehnologiile bazate pe hidrogen de generație următoare”, se arată în anunțul Renault.

Renault mai spune că noua companie va putea vinde sisteme de propulsie și altor constructori de automobile și este deschisă pentru a primi noi acționari și parteneri interesați să colaboreze în domeniul motoarelor termice cu emisii scăzute de carbon.

Uzinele Horse, Geely și Aurobay vor avea împreună capacitatea de a produce anual peste 5 milioane de motoare și sisteme de transmisie. Noua companie va avea o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de Euro și va dispune de 19.000 de angajați (din care 9.000 din cadrul HORSE).

La nivel global, ea va dispune de 22 situri de producție (uzinele Geely și Aurobay din China și Suedia) și uzinele și centrele R&D ale Renault Group / HORSE (din România, Portugalia, Spania, Turcia și America de Sud).

 

Autor

  • Adrian Pavel

    Adrian Pavel, redactor PS News. Cu o experienţă de peste 10 ani în presă, Adrian Pavel se descrie ca fiind un împătimit al noutăţilor, practic dependent de ştiri. Încearcă de fiecare dată să fie la curent cu tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în străinătate şi să ofere cele mai calde informaţii cititorilor. Este adeptul zicalei „Nimeni nu e sărac cu duhul, e doar mai puţin informat”.

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: