România, pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est la vânzările online de bunuri și servicii

Carduri bancare
Sursa foto: pixabay

Țara noastră se situează, astfel, pe locul al 12-lea la nivelul întregului continent european, din acest punct de vedere.

Vânzările online de bunuri și servicii generează peste 3% din Produsul Intern Brut al României, transmite Asociația Română a Magazinelor Online, citând datele raportului european E-commerce 2023. Țara noastră se situează, astfel, pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est și pe locul al 12-lea la nivelul întregului continent european, din acest punct de vedere. Nicoleta Stoian vine cu mai multe informații.

Sectorul de comerț electronic din România domină piața din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările în regiune. Cifra de afaceri, în acest an, este estimată la aproape 10 miliarde de euro. 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazinele de la noi din țară, dar 21% au comandat și de la magazine străine.

La nivel european, cele mai comandate produse online sunt cele din categoria hainelor, încălțăminte și accesoriilor vestimentare, urmată de cărți, CD-uri, DVD-uri, livrări de la restaurante și produse cosmetice sau de înfrumusețare. Asociația Română a Magazinelor Online mai precizează că, în ultimii trei ani, prețurile din mediul online au înregistrat, în general, o evoluție sub rata inflației.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL