Cancelaria prim-ministrului va fi reorganizată prin desființarea a 9 posturi, dintre care doar unul este în prezent ocupat de un funcționar public care a optat să mai lucreze deși ar fi putut ieși la pensie, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern. În urma reorganizării, Cancelaria premierului va ajunge la un număr maxim de 90 de posturi, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.
În prezent Cancelaria prim-ministrului, condusă de Radu Oprea (PSD), are stabilit prin actul de funcționare un număr maxim de 99 de posturi exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.
Proiectul de act normativ cu reorganizarea Cancelariei premierului a ajuns pe masa Consiliului Economic și Social. Guvernul se întrunește joi, de la ora 10:00, în ședință, dar agenda nu a fost încă anunțată.
În ceea ce privește cele 9 posturi desființate, acestea includ:
- 1 post de director adjunct din cadrul Direcţiei comunicare și relaţia cu presa;
- 2 posturi de execuție, respectiv 2 posturi de consilier superior din cadrul Direcţiei comunicare și relaţia cu presa;
- 1 post de șef serviciu, aferent Serviciului relații internaţionale din cadrul Direcţiei protocol și relații internaţionale, sens in care Serviciul relaţii internaționale se desfiinţează, personalul acestui serviciu urmând a fi preluat de Direcţia protocol și relaţii internaţionale;
- 3 posturi din cadrul Direcţiei Asigurare Resurse, respectiv 2 posturi vacante de consilier debutant și 1 post de consilier superior;
- 1 post de auditor superior și 1 post de auditor asistent din cadrul Compartimentului audit public intern, structură care se desființează, urmând ca activităţile specifice acestei structuri să se realizeze prin Secretariatul General al Guvernului.
Ca urmare a reorganizării, nu vor fi desființate posturi aparținând personalului contractual.
În ceea ce priveşte posturile desfiinţate, există un singur post desfiinţat care este ocupat, celelalte posturi find posturi vacante.
„Postul ocupat desființat este aferent unei funcţii publice de execuție menținute conform art. 517 alin. (2) din Codul administrativ”, se arată în nota de fundamentare.
Articolul mai sus menționat prevede că:
„În mod excepţional, pe baza unei cereri formulate cu 2 luni înainte de data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pentru pensionare şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarul public poate fi menţinut în funcţia publică deţinută maximum 3 ani peste vârsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a raportului de serviciu”.
În urma reorganizării Cancelariei, va înceta practic prelungirea cererii prin care funcționarul public a solicitat să munească mai departe în loc de a ieși la pensie.
O altă modificare care va fi adusă prin acest act normativ este aceea că șeful Cancelariei va putea emite ordine prin care să se înființeze compartimente în condițiile legii. În prezent șeful Cancelariei poate înființa servicii, structuri superioare.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News