Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a adus luni, 3 februarie, lămuriri referitoare la planurile-cadru propuse pentru consultare publică, subliniind că nu au fost eliminate niciun fel de discipline din programa școlară.
Declarația vine în contextul unor speculații și întrebări apărute în spațiul public privind eventuale tăieri de materii din curriculumul național.
„Unul dintre lucrurile pe care simţim nevoia să le precizăm este că definiţia trunchiului comun a fost modificată. Deci, rugăm colegii profesori că atunci când se uită în aceste planuri-cadru să nu se mai uite la trunchiul comun cu aceiaşi ochi cu care se uită la trunchiul comun în vigoare. Legea Educaţiei a modificat trunchiul comun şi atunci acest trunchi comun este valabil pentru toţi elevii de liceu din România, spre deosebire de situaţia actuală în vigoare, când trunchiul comun era caracteristic doar filierelor. (…) Prin propunerea de proiect de plan-cadru trunchiul comun este unic tuturor”, a spus secretarul de stat.
El a precizat că prin planurile-cadru nu a fost eliminată nicio disciplină.
„Nu s-a scos nicio disciplină, sub nicio formă disciplinele nu au fost eliminate sau scoase. Ceea ce s-a intervenit a fost scos caracterul obligatoriu acelaşi unic pentru toţi elevii în materie de conţinuturi”, a arătat Cristescu, care a participat luni la o sesiune live de informare privind planurile-cadru pentru liceu puse în dezbatere publică de Ministrul Educaţiei şi Cercetării.
În opinia sa, planurile-cadru vor aduce „flexibilitate şi autonomie”.
„Dacă ar fi să spun în două cuvinte marea schimbare pe care o aduc aceste planuri-cadru, marea schimbare poate fi definită sau caracterizată în două cuvinte: flexibilitate şi autonomie. Flexibilitate crescută pentru şcoală şi pentru profesori, autonomie pentru şcoală şi pentru profesori, iar decizia elevului crescută foarte mult de la vârsta de 17 ani”, a arătat secretarul de stat.
Potrivit acestuia, după planurile-cadru vor fi realizate programele şcolare, apoi se va trece la formarea cadrelor didactice, vor fi realizate manualele şi se va face normarea.
„După planurile-cadru urmează programele şcolare. Conţinuturile şi temele vor fi discutate în cadrul programelor şcolare. După programele şcolare urmează formarea cadrelor didactice pentru a le implementa ceea ce noi numim abilitare curriculară, iar apoi urmează dezvoltarea manualelor pentru disciplinele obligatorii. După ce avem manualele şcolare apare imediat discuţia legată de normare, de felul în care o şcoală îşi organizează orarul”, a mai afirmat Cristescu.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News