Tesla este investigată în Suedia

Sursa foto: X
Sursa foto: Twitter

Agenția pentru Transport din Suedia investighează defecțiuni apărute la suspensia mașinilor Tesla, într-o anchetă similară cu cea efectuată de autoritatea de reglementare a siguranței traficului din Norvegia, transmite Reuters.

”Putem… să confirmăm că lucrările de investigație sunt în curs și la noi”, a declarat agenția suedeză într-un comunicat trimis prin e-mail Reuters, arată news.ro.

Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Agenția finlandeză de transport și comunicații a declarat pentru Reuters că nu a fost contactată în legătură cu defecțiunile suspensiilor.

Administrația Norvegiană a Drumurilor Publice (NPRA) a declarat joi că a început să interogheze Tesla în septembrie 2022 și a cerut producătorului auto să evalueze plângerile consumatorilor cu privire la ruperea brațelor de control din spate jos, la vehiculele sale Model S și X.

Agenția norvegiană ar putea recomanda Tesla să recheme vehiculele pentru a înlocui piesele dacă stabilește că acestea prezintă ”un risc grav”.

Cu toate acestea, ar putea, de asemenea, închide examinarea dacă nu există nicio problemă de siguranță sau ar putea decide extinderea anchetei.

Întrebată despre investigația norvegiană, agenția suedeză a spus că și ea a primit ”o serie de notificări despre mașini de la marca Tesla care au suferit de probleme similare”.

Un purtător de cuvânt al autorității de reglementare suedeză a refuzat să comenteze în continuare detaliile investigației, deoarece aceasta era încă în curs.

Știrile despre anchetele suedeze și norvegiene urmează unei investigații Reuters publicată miercuri, care a dezvăluit modul în care Tesla a acuzat șoferii pentru defecțiunile frecvente ale suspensiei și pieselor de direcție, despre care știa de multă vreme că sunt defecte.

Confruntându-se cu costurile de garanție în creștere, Tesla a căutat să reducă cheltuielile pentru reparații, atribuind defecțiunile ”abuzului șoferului”, potrivit articolului Reuters, care s-a bazat pe mii de documente ale  Tesla și interviuri cu foști angajați, inclusiv manageri de service și tehnicieni din Norvegia.

În SUA, Tesla recheamă puțin peste 120.000 de vehicule Model S și Model X, din cauza riscului ca ușile să se deblocheze și să se deschidă în timpul unui accident, a anunțat vineri producătorul auto.

Tesla a lansat o actualizare de software over-the-air (OTA) pentru modelele anilor 2021-2023 care nu respectă standardele federale de siguranță pentru protecția împotriva impactului lateral, a declarat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).

Tesla a declarat în declarația sa de vineri la NHTSA că la începutul acestei luni a văzut deblocarea unei uși a cabinei, după impactul pe partea neocupată, în timpul unui test de rutină de impact.

Vehiculul de testat funcționa fără funcționalitatea de blocare, despre care Tesla a descoperit că a fost exclusă din neatenție din actualizările software pe care a început să le emită începând cu sfârșitul anului 2021.

Tesla a spus că nu cunoaște vreo pretenție de garanție sau vătămări legate de problemă.

Săptămâna trecută, Tesla și-a rechemat toate cele 2,03 milioane de vehicule de pe drumurile din SUA, cea mai mare acțiune de acest tip din țară, pentru a înlocui sau a remedia un produs defect.

Rechemarea a fost pentru a instala noi măsuri de protecție în sistemul său avansat de asistență pentru șofer Autopilot, după ce NHTSA a invocat preocupări de siguranță.

NHTSA a declarat pentru Reuters săptămâna aceasta că intenționează să testeze actualizările software sau hardware pe care Tesla le instalează pe vehiculele rechemate pentru problema Autopilot.

Centrul de Cercetare și Testare a Vehiculelor al agenției din Ohio are mai multe vehicule Tesla pe care le va folosi pentru a evalua modalități de a remedia orice probleme, a spus NHTSA.

Un grup de investitori instituționali nordici au declarat recent, într-o scrisoare către Tesla, că sunt profund îngrijorați de conflictul dintre companie și sindicatele din Suedia și i-au cerut să-și reconsidere abordarea față de negocierea colectivă.

Tesla se confruntă cu o reacție din partea sindicatelor și a unor fonduri de pensii din regiune din cauza refuzului său de a accepta o cerere din partea mecanicilor suedezi pentru drepturi de negociere colectivă care să acopere salariile și alte condiții.

Un grup de investitori nordici, care include cel mai mare fond de pensii din Norvegia, KLP, Folksam din Suedia și PFA și PensionDanmark din Danemarca, au declarat că modelul suedez al pieței muncii le-a permis nordicilor să prospere.

Modelul înseamnă că angajatorii și sindicatele cad de acord cu privire la condițiile de muncă și salariile cu foarte puțină implicare a guvernului.

”Noi, ca investitori nordici, recunoaștem tradiția veche de un deceniu a negocierilor colective și, prin urmare, îndemnăm Tesla să-ți reconsidere abordarea actuală față de sindicate”, au spus în scrisoare investitorii, care au active de aproximativ 1.000 de miliarde de dolari în administrare.

Tesla a reușit să evite contractele colective de muncă cu cei aproximativ 127.000 de lucrători ai săi, iar CEO-ul Elon Musk a vorbit despre opoziția sa față de sindicate.

Litigiul de muncă dintre Tesla și un sindicat suedez a stârnit greve de simpatie în întreaga regiune și a determinat unele fonduri de pensii să-și vândă acțiunile la companie.

Tesla, care a revoluționat piața mașinilor electrice, spune că angajații săi suedezi au condiții la fel de bune sau mai bune decât cele pe care le cere sindicatul. Compania nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL