Rezultatele testelor PISA arată că, în România, au crescut, în ultimii ani, diferenţele dintre elevii care trăiesc în familii defavorizate din punct de vedere social şi economic şi elevii din familii cu o situaţie materială bună, arată o analiză a organizaţiei Salvaţi Copiii.
Rezultatele recent făcute publice confirmă, de altfel, o situaţie asupra căreia Salvaţi Copiii a atras atenţia, şi anume aceea că şi „rezultatele elevilor români la Evaluarea Naţională reflectă disparităţile şi inegalităţile socioeconomice dintre regiunile de dezvoltare ale României”. Oficialii Salvaţi Copiii remarcă, de asemenea, „o stagnare în ceea ce priveşte capacitatea elevilor români de a înţelege un text şi de a putea aplica cunoştinţele de matematică şi alte ştiinţe”
„Decalajul dintre cei mai vulnerabili elevi şi cei mai avantajaţi a crescut cu aproape un an de şcoală, între 2018 şi 2022, potrivit rezultatelor PISA. Creşterea decalajului a fost generată atât de o scădere a performanţei elevilor săraci (-11 puncte), cât şi de o îmbunătăţire a performanţei elevilor avantajaţi (+13 puncte). Mai mult, analizând performanţele scăzute la matematică (sub nivelul 2), în cazul României, observăm o diferenţă masivă între procentul elevilor dezavantajaţi din punct de vedere socioeconomic în comparaţie cu cei din sfertul cel mai avantajat”, se arată într-un comunicat dat publicităţii miercuri de Salvaţi Copiii România.
Organizaţia aminteşte că anterior a atras atenţia asupra faptului că şi rezultatele elevilor români la Evaluarea Naţională de la finalul clasei a opta reflectă disparităţile şi inegalităţile socioeconomice dintre regiunile de dezvoltare ale României. Conform analizelor Salvaţi Copiii, regiunile Nord-Est şi Sud-Muntenia, care se regăsesc constant în aproape toate analizele comparative ale Uniunii Europene ca fiind cele mai sărace zone ale Europei au cei mai mulţi absolvenţi de gimnaziu cu medii mai mici de 5.
„Suprapunerea hărţilor sărăciei şi deprivării materiale cu harta performanţelor educaţionale evidenţiază sărăcia educaţională şi nevoia de intervenţie în aceste regiuni pentru a asigura accesul egal la o educaţie de calitate pentru toţi copiii”, arată Salvaţi Copiii.
Conform organizaţiei, 39,56% dintre absolvenţii şcolilor generale din şcolile situate în mediul rural din România au înregistrat medii sub 5, în timp ce 21,5% dintre elevii din mediul urban au atins performanţa de a obţine note mai mari de 9. În ceea ce priveşte nota 10, copiii din oraşe au fost de 14 ori mai mulţi decât cei care trăiesc în mediul rural.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News